EN / AR

جراحی بسته دیسک چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

انواع روش های جراحی بسته برای دیسک کمر و گردن و مشکلات ستون فقرات

جراحی بسته دیسک کمر چیست؟

جراحی بسته دیسک زمانی صورت می گیرد که بیمار بدون استفاده از تیغ جراحی و باز کردن بافتهای بدن و تنها با استفاده از سوزنهای مخصوص و یا یک برش سطحی پوستی در اتاق عمل و یا با تکنیک های سونوگرافی بیرون از اتاق عمل تحت درمان قرار می گیرد بعنوان جراحی بسته شناخته می شود.در واقع بیماریکه نیاز به جراحی باز داشته با امکانات امروزی بدون باز کردن بافتهای بدن در کلینیک درد و توانبخشی نگین آزادی درمان بیمار انجام می شود.

این روش بعنوان روش کمتر تهاجمی “Minimal invasive Surgery” شناخته می شود. در این روش سرعت عمل افزایش می یابد و به بیهوشی نیاز نیست و در موارد خاص با بی حسی موضعی قابل انجام است.ترمیم بافتها زودتر انجام می شود و بهبودی بیمار سریعتر است و عوارض بسیار کمتر است.

جراحی بسته دیسک کمر

7 مزیت جراحی بسته دیسک که آن را متمایز می کند

• عدم نیاز به بیهوشی گسترده
  • سرعت انجام عمل
  • خونریزی بسیار ناچیز است و  بهبودی  بسیار سریع
  • ترمیم بافتهای بدن با سرعت بیشتر
  • خطر این روش بسیار کمتر از جراحی باز است.
  • نیاز به امکانات پیچیده ندارد.
  • ارزانتر است.

در چه بیمارانی جراحی بسته دیسک کمر یا گردن قابل انجام است؟

• در تمام بیمارانی که که علایم صدمه به ریشه عصب ندارند قابل انجام است
  • محدودیت سنی ندارد
  • در فتق دیسک ناحیه کمر و گردن و پشت
  • در تنگی کانال نخاعی
  • دردهای بعد از جراحی ستون فقرات
  • ضایعات نخاعی
  • شکستگی های ستون فقرات
  • دردهای سیاتیک

در کلینیک تخصصی درد نگین آزادی بهترین امکانات و تجهیزات برای انجام جراحی بسته پیش بینی شده است و بیمار پس از پذیرش و تشخیص قطعی متخصص مبنی بر نیاز وی به جراحی بسته در نوبت قرار گرفته و در محیط اتاق عمل درد که کاملا محیطی آرام زیبا و پاکیزه است با کمک دستگاه C-ARM  و دستگاه سونو گرافی تحت درمان با روش جراحی بسته قرار می گیرد و توسط پرستار به اتاق استراحت منتقل شده و پس از اطمینان از بهبود بیمار در عرض کمتر از یکساعت  مرخص می شود. پس از یک هفته مجددا معاینه توسط متخصصین انجام  می شود. در واقع بیمار با مراجعه به کلینیک  درد و توانبخشی نگین آزادی و تشکیل پرونده جزو خانواده کلینیک نگین آزادی قرار گرفته و مرتبا سلامت این عزیزان حتی پس از بهبودی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

روشهای متداول جراحی بسته :

جراحی بسته دیسکجراحی بسته دیسک

• اتاق عمل
  • اپیدورال و کودال
  • ترانسفورامینال
  • بلاک عصب شاخه میانی Medial Branch Block
  • بلاک مفصل فست Facet joint Block
  • نوکلئوتومی و آنولوپلاستی
  • تزریق دیسکوژل

برای گرفتن نوبت و مشاوره تلفنی روی نوبت دهی کلیک نمایید و یا با شماره 02162756441 تماس حاصل فرمایید

ابزارهای مورد استفاده در جراحی بسته دیسک:

• لیزر
  • C-ARM
  • سونوگرافی
  • رادیوفرکانس Radiofrequency
  • اتاق عمل
  • سیستمهای مانیتورینگ
  • تجهیزات اختصاصی مانند سوزن مخصوص و..
  • داروهای مورد نیاز برای جراحی بسته و درمان بیمار
  • دستگاه اوزون

روش جراحی بسته با لیزر:

در این روش با استفاده از نور تقویت شده لیزر پس از ورود به بافت بدن از طریق یک سوزن فیبر لیزر را از درون سوزن عبور داده و به محل درمان که می تواند محل فتق دیسک باشد می رسانیم و با تاباندن لیزر مشکل بیمار ار حل می کنیم.

روش جراحی بسته با رادیوفریکوئنسی Radiofrequency:

در این روش به جای لیز از امواج رادیوفرکانس استفاده می شود و محل درمان توسط امواج رادیوفرکانس تحت درمان قرار می گیرد.

روش جراحی بسته با دیسکوژل:

در این روش در محل دیسک صدمه دیده تزریق ماده دیسکوژل انجام می شود که البته در موارد خفیف دیسک موثر بوده است.

روش جراحی بسته با ازون یا اوزون:

در این روش در محل مورد درمان با استفاده از سونو گرافی ای C-ARM ازون بعنوان یک ماده ضد التهاب و ترمیم کننده در محل درمان تزریق می گردد.

روش جراحی بسته با تزریق اپی دورال و فست:

تزریق در محل اپی دورال که پوشش نخاعی می باشد و یا تزریق در محل مفصل بین مهره ها کخه بعنوان مفصل فست شناخته می شود را تزریق اپی دورال و فست می نامند که در دفتق دیسک و تنگی کانال نخاعی بسیار موثر است.

تماس و مشاوره