شرح خدمات

طب سوزنی شاید ترسناک به نظر می رسد ، اما اثبات شده که می تواند کمک کند ، طب سوزنی می تواند کمی وحشتناک به نظر برسد. فشار دادن سوزن به پوست چگونه ممکن است احساس بهتری داشته باشد؟ آیا این صدمه ای نمی زند؟
خوب ، نه ، قطعاً این رویه دردناکی نیست که شما تصور می کنید ، و با توجه به اینکه بیش از 2500 سال مورد مطالعه و تمرین قرار گرفته است. به نظر می رسد علاقه مندان به طب سوزنی به طور جدی می توانند از این روش درمانی سنتی بهره مند شوند. برخی از افراد با استفاده از طب سوزنی سوگند یاد می کنند و از آن به عنوان “معجزه ای” برای بهبود کیفیت زندگی خود یاد می کنند زیرا گفته می شود قادر به درمان همه چیز از افسردگی و آلرژی گرفته تا گرفتگی عضلات است.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک روش مبتنی بر چین باستان است که در درمان انواع بیماری ها با فشار دادن سوزن به  نقاط خاص روی پوست است. Paul Kempisty ، متخصص طب سوزنی با مجوز MS در طب سنتی شرقی ، توضیح می دهد ، “طب سوزنی” یک روش کم تهاجمی برای تحریک مناطق غنی از عصب سطح پوست به منظور تأثیر بر بافت ها ، غده ، اندام ها و عملکردهای مختلف بدن است. “

كمپیستی می گوید: “هر سوزن طب سوزنی در محل وارد كردن آسیب كوچكی ایجاد می كند و اگرچه به اندازه كافی ناچیز است و باعث ایجاد ناراحتی می شود ، اما به اندازه كافی یك سیگنال است كه به بدن می فهماند كه باید پاسخ دهد. این پاسخ شامل تحریک سیستم ایمنی بدن ، ارتقا سیرکولاسیون گردش خون در ناحیه ، ترمیم زخم و تعدیل درد است. تحقیقات معاصر درباره طب سوزنی عمدتاً بر این نظریه متکی است.

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند ؟

• درمان مشکلات بعد از سکته مغزی، که شامل بازگرداندن مهارت هایی که فرد در نتیجه آسیب سکته مغزی از دست داده می باشد.
  • درمان سردرد، نتیجه یکی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از طب سوزنی در کنار سایر درمان ها به درمان طولانی مدت انواع سردرد ها از جمله میگرن کمک می نماید.
  • گرفتگی های ناشی از قاعدگی.
  • درمان فیبرومیالژیا (Fibromyalgia)، یا درد خشکی گسترده ماهیچه ها و بافت های نرم بدن.
  • درمان درد ناشی از گرفتگی عضلات.
  • درمان درد ناشی از آرتروز (Osteoarthritis) و بهبود عملکرد مفصل آرتروزی
  • درمان درد کمر، در افرادیکه مبتلا به کمر درد هستند، طب سوزنی به کاهش درد و افزایش فعالیت کمک می کند.
  • درمان مشکل سندرم تونل کارپال
  • در درمان آسم نیز از این روش می توان استفاده نمود.
  • کاهش و یا درمان درد دندان.
  • کاهش درد زایمان.

ویدئو این قسمت