اعضای دپارتمان

خانم دکتر مریم ابوالحسنی
طب ورزشی

معرفی دپارتمان طب فیزیکی و توانبخشی

در دنیای ماشینی امروز بیشترین مشکلات بیماران مربوط به سیستم های عضله و استخوان و مفاصل می باشد و داشتن نگرش درست در ارزیابی و درمان این مشکلات بسیار ضروریست

این دپارتمان با بهره گیری از بهترین متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی و درد های عضلانی اسکلتی پایه گذاری شده است در این دپارتمان با بهره گیری از بهترین امکانات مشکلات مرتبط با عضله و مفاصل و استخوان ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و بهترین روش های درمانی در جهت بهبود بیمار استفاده می شود.مشکلات عضلانی اسکلتی و مفاصل دارای جنبه های مختلف می باشد ارزیابی شکل کلی بدن و بررسی قدرت عضلانی و تغییرات ایجاد شده در ساختار کلی مفاصل و عضلات در ایجاد این مشکلات بسیار مهم هستند.

یافتن علت بروز این مشکلات نیاز به معاینه دقیق و آگاهی از نحوه تاثیر این مشکلات بر ساختار کلی عضلات و مفاصل دارد.

با یافتن علت بروز این مشکلات می توانیم به راحتی با کمک تیمی متشکل از متخصصین و کارشناسان این حوزه مشکل بیمار را حل کنیم.

جالب است که بدانیم گاهی علت یک سردرد مزمن و دردسر ساز ممکن است عضلات اطراف گردن باشد که مدتها بعضی بیماران بعنوان میگرن درمان می شدندولی با یک معاینه دقیق علت سردرد مشخص و بیمار درمان می شود.

گاهی علت کمر درد اشکال در کف پا است ولی مدتها بیمار تحت درمان ناحیه کمر قرار می گرفته ولی با یک معاینه دقیق و یافتن علت اصلی کمردرد در اشکال ساختاری کف پا مشکل بیمار با درمان این علت ساختاری حل شده است.

ما براین باوریم که با بهترین درمان ، بهترین امکانات را در اختیار بیماران قرار خواهیم داد

توانبخشی چیست ؟

توانبخشی مجموعه ای از درمان هاست که در هنگام مواجهه فرد به دلیل افزایش سن و یا یک عارضه در ساختمان استخوان ها و عصلات ، از جمله بیماری های مزمن یا اختلالات ، آسیب ها یا ضربه ها و یا برطرف کردن محدودیت در عملکرد روزمره فرد به کار گرفته می شود . نمونه هایی از محدودیت در عملکرد ، مشکلات در تفکر ، دیدن ، شنیدن ، برقراری ارتباط ، جابجایی ، برقراری روابط یا حفظ شغل است. توانبخشی یک نیاز اساسی در پوشش بهداشت جهانی همراه با ارتقا، ، پیشگیری ، درمان و تسکین است. در سراسر جهان نیاز به توانبخشی همراه با تغییر روند سلامتی و روند جمعیتی شیوع روزافزون بیماریهای غیرواگیر و پیری جمعیت در حال افزایش است. پیش بینی می شود نسبت افراد بالای 60 سال تا سال 2050 دو برابر شود و این در حالیست که در 10 سال گذشته 18 درصد شیوع بیماری های غیرواگیر افزایش یافته است. 15٪ از کل سالمندان در 10 سال گذشته با معلولیت زندگی می کنند . توانبخشی یک نیاز اساسی در سلامتی برای افرادی است که با این شرایط زندگی می کنند. در حال حاضر نیاز بعدی به توانبخشی تا حد زیادی برآورده نشده است. به عنوان مثال ، در بسیاری از کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​، کمبود متخصصین آموزش دیده برای ارائه خدمات توان بخشی ، با کمتر از 10 پزشک ماهر در هر 1 میلیون نفر ، وجود دارد.
خوشبختانه در کلینیک نگین آزادی مفتخریم تا با مجرب ترین پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در خدمت شما عزیزان باشیم

خدمات این دپارتمان

روز و ساعت