اعضای دپارتمان

خانم دکتر مریم ابوالحسنی
طب ورزشی

معرفی دپارتمان بیماری های روماتیسمی و ارتوپدی دیسک کمر و گردن و آرتروز

یکی از مشکلات عمده بیماران مشکلات التهابی مفاصل و عضلات است که در راس آنها آرتزوز، آرتریت روماتوئید ،دیسک کمر و دیسک گردن قرار دارد که این بیماری ها در یک دپارتمان جدا برنامه ریزی درمانی انجام شود تا نتیجه بهتری از درامن این بیماران حاصل شود.آرتروز و بیماری های روماتیسمی از شایع ترین علل ایجاد ناتوانی در بیماران می باشد بدون شک درمان صحیح این بیماران باعث بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد جامعه خواهد شد و ما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا بهترین خدمت را به این بیماران ارائه داده و شاهد بهبود کیفیت زندگی این عزیزان باشیم

بیماری های روماتیسمی چیست ؟

بیماری های روماتیسمی بر روی تاندون ها ، رباط ها ، استخوان ها و عضلات مفاصل تأثیر می گذارد. در میان آنها انواع مختلفی وجود دارد که مفاصل شمارا تحت تاثیر قرار می دهد که در آن صورت به آن آرتروز گفته می شود

گاهی اوقات نیز بیماری های اسکلتی عضلانی نامیده می شوند. علائم رایج عبارتند از:

• درد مفصل
  • از دست دادن حس حرکت در مفصل یا مفاصل
  • التهاب – تورم ، قرمزی و گرما در مفصل یا ناحیه آسیب دیده

بیماری هایی که دارای علائم ذکر شده باشند را بیماری های روماتیسمی می گویند که متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی می توانند به شناسایی و درمان این سری از بیماری ها بپردازند

پزشک شما را برای تشخیص وضعیت  معاینه می کند ، سپس بر یک برنامه درمانی برای شما نظارت می کند که احتمالاً شامل داروها ، ورزش منظم ، رژیم غذایی سالم ، مدیریت استرس و استراحت است.

اختلالات شایع روماتیسمی
ازسالها پیش تاکنون ، موارد محدودی تحت عنوان روماتیسم قرار می گرفت که اکنون بیش از 200 بیماری روماتیسمی متمایز وجود دارد که از جمله متداول ترین این موارد عبارتند از:

• آرتروز
  • آرتریت روماتوئید (RA)
  • لوپوس
  • اسپوندیلوآرتروپاتی – اسپوندیلیت آنکیلوزان (AS) و آرتریت پسوریازیس (PsA)
  • سندرم شوگرن
  • نقرس
  • اسکلرودرمی
  • آرتروز عفونی
  • آرتریت روماتویید جوانان

چرا برای درمان به نگین آزادی مراجعه کنم؟

کلینیک نگین آزادی با فراهم آوردن بهترین و جدیدترین امکانات در کنار کادری مجرب آسان ترین راه را برای شما عزیزان در جهت تشخیص و انجام تمام مراحل پروسه درمان را ایجاد نموده است. وجود یک مرکز متمرکز در یک نقطه که نیاز شما را برای مراجعه به چندین مجموعه به دلیل نبود امکانات در یک مکان از بین می برد و نیز فراهم بودن امکانات رفاهی در کنار حوزه درمان می تواند امتیازی مثبت برای مراجعه شما عزیزان به کلینیک تخصصی درد و توانبخشی نگین آزادی باشد

خدمات این دپارتمان

روز و ساعت