تجزیه و تحلیل گام برداری بلکه به شما می گوید که آیا به یک کفش معمولی نیاز دارید یا کفشی با استحکام بیشتر. همه یافراد یکسان نیستند و تکنیک های مختلفی در دویدن دارند، اغلب دونده های زیادی را در کلینیک می بینیم که دارای پرونیشن بیش از حد پا هستند. “که برای این دونده ها کفش های با استحکام بیشتر تجویز می کنیم”.

تقسیم بندی انواع کفش دویدن:


پا با پرونیشن بیش از حد = کفش‌های دویدن با استحکام حداکثر

این دسته بندی بیشترین حمایت و کنترل را دارد و برای کاهش پرونیشن بیش از حد پا طراحی شده است. برای دوام بیشتر جنس کفی از کربن ساخته شده است و  این نوع کفش حداکثر تماس با زمین و پایداری را دارد.

کفش های دویدن با استحکام حداکثر

پای طبیعی = کفش‌های معمولی/ دارای بالشتک

کفش‌های معمولی به طور کلی هیچ ویژگی کنترل حرکتی ندارند و سبک‌ترند. آن‌ها حرکت سریع را به دنبال دارند و باعث احساس راحتی در زیر پا می‌شوند. این کفش‌ها برای افرادی دارای پای نرمال که وزن آن‌ها کمتر از 82 کیلوگرم است و افرادی که دارای ارتز هستند مناسب می باشند. اشخاصی که پای نرمال دارند اما بیش از 82 کیلوگرم وزن دارند، باید در نظر داشته باشند که از کفش‌هایی با ساختار بالشتکی خاص که حمایت بیشتری را ایجاد می کنند، استفاده کنند.

کفش‌های معمولی/ دارای بالشتک برای دویدن

پا در حالت سوپینیشن = کفش با ساختار بالشتکی / کفش‌های ثبات دهنده

این کفش‌ها ترکیب خوبی ارائه می دهند، زیاد سنگین نیستند، اما سطح حمایت عالی فراهم می‌کنند. این کفش‌ها محبوب‌ترین دسته از کفش‌های تمرینی هستند.

کفش با ساختار بالشتکی یا کفش‌های ثبات دهنده برای دویدن

ملاحظات دیگر در انتخاب کفش دویدن:


هدف دویدن

دویدن در جاده در یک مسیر هدفمند یا شاید در مسیر جنگل یا سطوح دیگر به نوع متفاوتی از کفش نیاز دارند. تمایز اساسی دیگر بین کفش‌های مسابقه‌ای و تمرینی است. در انتخاب کفش مناسب باید به نوع مسافتی که می‌خواهید طی کنید، فکر کنید. اگر در حال تمرین برای یک ماراتن هستید، به کفشی با خاصیت بالشتکی بیشتر احتیاج خواهید داشت که بتواند در برابر آن مسیر سخت مقاومت کند و حداکثر حمایت در برابر آسیب‌های ناشی از ضربه را داشته باشد. اگر می‌خواهید مسافت‌های کمتری را با سرعت بیشتر بدوید، کفش‌های سبک مخصوص دویدن که وزن کمتری دارند و بالشتک انعطاف پذیرتری دارند، بسیار راحت هستند و می‌توانند خستگی شما را در طول دویدن کاهش دهند.

 

درخواست مشاوره

مشاوره آنلاین با متخصصان کلینیک درد و توانبخشی نگین آزادی

تیم کلینیک درد و توانبخشی نگین آزادی در کنار تخصص و دانش، اخلاق مداری را در سرلوحه کار خود قرار داده تا بتوانیم برای شما محیطی امن و آرامش بخش را فراهم نماییم. جهت تعیین وقت برای ویزیت حضوری با شماره ۰۲۱۶۲۷۵۶۴۴۱ تماس بگیرید و یا با تلفن گویا به شماره ۰۲۱۴۵۱۸۶۸۰۷ وقت ویزیت خود را معین کنید. همچنین می توانید در فرم زیر شماره تلفن خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

فرم مشاوره آنلاین

فرم مشاوره آنلاین

sslide01

 

مناسب بودن کفش

در مورد اندازه کفش خود یک ذهن باز داشته باشید و موارد زیر را بخاطر بسپارید: هرچه بیشتر بدوید، پای شما به فضای بیشتری احتیاج دارد. هرچه بیشتر بدوید، پای شما به طور طبیعی بزرگتر می‌شود. این بدان معناست که داشتن کمی فضای اضافی در کفش عاقلانه است. عرض مناسب کفش شما به اندازه طول مناسب آن مهم است. پای افراد همیشه دارای تناسب کامل نیست و اغلب پاهای عریض یا باریک تری نسبت به “هنجار” دارند.

چه موقع کفش جدید جایگزین شود؟


چه موقع برای دویدن باید کفش جدید جایگزین شود؟

به طور کلی توصیه می‌شود که دوندگان هر 500 تا 800 کیلومتر (300 تا 500 مایل) کفش‌های خود را تعویض کنند. این مسافت تقریبی است که هنگام تمرین برای یک ماراتن طی می‌کنید. بعد از این مسافت، اکثر کفش‌های دویدن ساییدگی نسبتاً قابل توجهی را تجربه می‌کنند و دیگر حمایت مورد نیاز شما را ارائه نمی‌دهند. اگر دارای وزن زیادی هستید، احتمالاً باید بیشتر از کسی که وزن کمتری دارد کفش خود را تعویض کنید.

درخواست مشاوره

مشاوره آنلاین با متخصصان کلینیک درد و توانبخشی نگین آزادی

تیم کلینیک درد و توانبخشی نگین آزادی در کنار تخصص و دانش، اخلاق مداری را در سرلوحه کار خود قرار داده تا بتوانیم برای شما محیطی امن و آرامش بخش را فراهم نماییم. این مجموعه همه روزه از ساعت 9 الی 22 وروزهای تعطیل از ساعت 11 تا 19 فعال می باشد. برای تنظیم وقت و مراجعه حضوری می توانید از طریق شماره تلفن های 02162756441  و 09903872640 و تلفن گویا 02145186807 با این مرکز تماس بگیرید..

دوستان شما در کلینیک توانبخشی نگین آزادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *